TART WITH LOVE

Witam Was kochani! Dzisiaj postanowiłam Was trochę zaskoczyć, i przygotowałam post kulinarny! Pogoda nie pozwala na robienie zdjęć na dworze i pokazywanie stylizacji, a ja miałam straszną ochotę wyżyć się dziś kreatywnie! :) I oto powstała, tadam, TARTA Z JABŁUSZKAMI! :) Muszę zdradzić Wam sekret, że ta tarta towarzyszy mi w bardzo szczególnych dniach w moim życiu, kiedyś podarowałam ją mojego mężczyźnie, w dniu, w którym bardzo potrzebował wsparcia, dzisiaj znowu mamy bardzo ważny dzień dla nas, a ja znów piekę tartę! To chyba nie jest przypadek! :) Jak zrobić taką tartę? Powoli, krok po kroku wszystko objaśnię. Przepis jest na tyle prosty, że każdy z łatwością go wykona! A więc, do dzieła! :)

POTRZEBUJEMY:
150g mąki
25g cukru
125g pokruszonego masła
1 ugotowane na twardo żółtko
szczypta soli
opcjonalnie można ciasto skropić trochę wodą, 1 łyżka
5-7 jabłek, w zależności od wielkości
cynamon (lub cukier puder, ja użyłam cynamon)




Jak to zrobić?
1. Do miseczki wsypujemy mąkę, sól, cukier, dodajemy rozdrobnione na kawałki masło, żółtko, całość skrapiamy jedną łyżką wody. Zagniatamy ciasto, tak, by wszystkie składniki się połączyły. Formujemy z ciasta kuleczkę, po czym wkładamy ją do zamrażalnika na 30 minut. W tym czasie możemy już rozgrzewać piekarnik, ustawmy go na 190 stopni.

2. Jabłka obieramy i kroimy (możemy też zetrzeć je na tarce). Następnym krokiem będzie wyjęcie ciasta z zamrażalnika, rozwałkowanie go i ułożenie na foremce do tarty. WAŻNE: zanim wyłożysz na ciasto jabłka, podpiecz najpierw ciasto w piekarniku, gdyż czasami zdarza się, że z jabłek wycieka za dużo soku i wtedy ciasto jest zbyt mokre. A więc podpiekamy ciasto w piekarniku przez 15ście minut, po czym wyjmujemy je i układamy na nim jabłuszka. Posypujemy cynamonem i znów do piekarnika na kolejne 15-20 minut... :)

3. Jeśli zostało Ci trochę ciasta, możesz je zetrzeć na tarce i posypać nim wierzch tarty. Możesz także wyciąć nożem paseczki i ułożyć je we wzór, jaki tylko chcesz mieć na tarcie! :) Tartę możesz podawać z bitą śmietaną, lub z lodami! Gwarantuję, że każda kombinacja będzie smakować pysznie! :)

PRAWDA, ŻE PROSTE? :)
SMACZNEGO! :)

































































Mąkę, cukier, masło, żółtko, sól, woda - wszystko razem mieszamy aż utworzy się jednolita masa.
























Wyrobione ciasto formujemy w kuleczkę i wkładamy do zamrażalnika na 30 minut.












































Teraz możemy zając się jabłuszkami... trzeba je pokroić... :)
























Formę do tarty smarujemy masłem, po czym obsypujemy ją bułką tartą - nie bójcie się, tej bułki tartej w ogóle nie czuć... :)























Ciasto wyjmujemy już z zamrażalnika i rozwałkowujemy je, po czym wypełniamy nim formę do tarty, ciasto nakłuwamy widelcem i wkładamy do piekarnika na 15 minut, by się podpiekło. Po 15stu minutach wyciągamy i układamy na cieście jabłuszka, po czym znów wkładamy do piekarnika na kolejne 15-20 minut. Czekamy, czekamy... cierpliwie czekamy.... i oto jest! :)













































To ciasto ma jedną wadę... zbyt szybko znika! :))))
POZDROWIENIA DLA WAS!




24 komentarze:

  1. Widzę, że wykonujemy tartę z identycznego przepisu ;) Dla mnie również jest wyjątkowa, a jej smak uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie - na pewno niedługo zrobię :D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam :) pozatym zachwycaja mnie zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, zawsze mi się robi ciepło na serduchu, gdy to słyszę :)
      uwielbiam zdjęcia! :))

      Usuń
    2. wiem że chciałaś obserwować ale widzę że Cię chyba nie dodało :) pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Podkradam przepis! Wygląda smakowicie :) <3
    Buziaki!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie i nie watpie,że na pewno takie jest ! :)
    Ps. uświadomiłaś mi jak dawno nie miałam jabłka w ustach :D
    Pozdrawiam,Monia

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie i jest takie proste w wykonaniu. Szkoda że ja teraz ciast nie mogę jeść.

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm ale mi narobilas smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam jabłka, zrobić mi ochotę, zrobię ją dzisiaj :) a mam pytanie, mam identyczną formę, Tobie się ciasto w niej nie przypala?? Bo mnie strasznie, przyjaciółka w tym roku na urodzony mi kupiła teflonową i problem upadł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz, tak się zastanawiam... czy nie jest to przypadkiem kwestia piekarnika? moja nie przypaliła mi się ani razu. pozdrawiam ;)

      Usuń
  9. ale wspaniała!!!! uwielbiam twoje pomysły
    Super, wielkie pozdrowienia ♥
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  10. It looks great and easy to make. Will you like to follow each other? xoxo
    New Post Fashion Talks

    OdpowiedzUsuń
  11. hihihihi musimy się wymienić PRZEPISAMI :****

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę ją zrobić, uwielbiam jabłka :) gdybym tylko nie była na diecie .. :))

    OdpowiedzUsuń
  13. o jacie, a ja ostatnio miałam ochotę na coś z jabłkiem ale nie mogę się zabrać za pieczenie szarlotki, wypróbuję na pewno przepisu na tartę ;d

    OdpowiedzUsuń
  14. mniam, koniecznie muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam tartę z jabłkami: ) Też robiłam parę razy w tym roku, ja dodaję jeszcze kawałki czekolady: ) to taki mój pomysł: ) Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda świetnie, a czy smakuje? Będę musiała spróbować przygotować Twoje cudo :)

    http://a-m-l.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń