☆ KRUCHE CIASTECZKA - RENIFERKI ☆

Długo szukałam przepisu na ciasteczka (nie pierniki), który będzie zawierał w sobie element świąteczny, ale będzie również bardzo prosty do zrobienia, gdyż niestety, ale nie mam zbyt dużych zdolności do pieczenia... To, co Wam dzisiaj zaprezentuję to nic innego, jak najzwyczajniejsze w świecie kruche ciasteczka, ale w fajnym, reniferowym wydaniu! :) Urzekły mnie, odkąd pierwszy raz je zobaczyłam na mojewypieki.com :) Zamierzam się nimi chwalić i częstować kogo się da, bo wyszły mi naprawdę znakomicie! :)

Aby zrobić około 50 ciastek potrzebujemy:
180 gram zimnego masła,
200 gram cukru pudru
(ja dałam zwykły cukier, tylko go po prostu zmieliłam w młynku do kawy)
350 gram mąki
1 jajko,
1 żółtko,
czekoladę mleczną lub gorzką
białą czekoladę
M&M-sy

Masło, mąkę, cukier puder, jajka wyrabiamy do uzyskania jednolitej masy, formujemy z ciasta kulę i wkładamy do lodówki na około 30 minut. Po wyjęciu z lodówki odrywamy małe fragmenty ciasta, rozwałkowujemy podsypując delikatnie mąką. Łatwość przepisu polega też na tym, że nie potrzebujemy mieć foremek do ciastek - ja wycinałam swoje reniferkowe cuda po prostu szklanką :)
Gdy już mamy wycięte kółeczka, układamy je na blaszce (którą pokrywamy papierem do pieczenia). 
Całość trafia na 12 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni :)
Ciasteczka ozdabiamy dopiero po przestudzeniu, rozpuszczamy obie czekolady w kąpieli wodnej i zaczynamy ozdabianie :) Ja ozdabiałam swoje zwykłym patyczkiem do szaszłyków, gdyż tylko to miałam pod ręką :) Noski przyklejmy na białą czekoladę, powodzenia :)































A wy jakie wypieki przygotowujecie na Święta? :)
Pochwalcie się, buziaki!


24 komentarze:

  1. Mniami! wyglądają pysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję dziewczyny, starałam się :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba się skuszę i zrobię na weekend :)
    dzięki za przepis. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Oh, też je kojarzę z moich wypieków, ja jestem wściekła bo nie mam jeszcze piekarnika w nowym mieszkaniu, więc nie mogę nic upiec na święta :(

    klaudynabiel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają cudownie! ♥
    Ach, wypróbuję przepis, koniecznie! ;)

    Ja upiekłam pierniki, ale jeszcze planuję piernik w czekoladzie ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam je w tamtym roku są świetne ;))
    Pozdrawiam, dzięki za odwiedziny :**

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają mega apetycznie !
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale cudownie wyglądają, aż szkoda jeść!

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniałe te reniferki. szkoda, że nie mam cierpliwości do takich cudów:)

    OdpowiedzUsuń
  10. CIASTKUUUUUU CO MI TU SMAKA ROBISZ!
    ejjjj ja to sie dzis za pieczenie zabieram :D ciekawe czy mi zakalce wyjdą :D
    trzymaj za mnie kciuki :****

    Caluje mocno w reniferowy NOS!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wyglądają i pysznie, mniam!!
    Pozdrawiam ;-)

    zabawa-moda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. wyglądają pysznie:)


    Co powiesz na wspólną obserwację? :)
    Wesołych Świąt! ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. aż ślinka cieknie :D
    świetny blog , zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie słodziutkie, choć po świętach to spróbuję zrobić takie same :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. super pomysł, można przygotować takie super ciacha z dzieciakami i jeszcze może być przy tym niezła zabawa, piękne zdjęcia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń