GRAFFLMARKT, CZYLI O TYM, ŻE PASJA ŁĄCZY LUDZI

Wczoraj i dzisiaj w naszym małym miasteczku miała miejsce już 75 edycja Grafflmarkt na Starym Mieście. Co to właściwie jest? W te dwa dni ludzie ustawiają się na ulicach Starego Rynku i sprzedają za bezcen rzeczy, których chcieliby się pozbyć. To idealny czas dla wszystkich kolekcjonerów, szperaczy, łowców. Muszę przyznać, że nigdy jeszcze nie widziałam takiego tłumu na ulicach jak dziś! :) My także wyruszyliśmy na "łup" :) Co było naszym celem? - Płyty CD. Jesteśmy totalnymi zbieraczami albumów z muzyką... Niestety, większość naszej kolekcji została w Polsce, ale podczas naszego pobytu w Niemczech dorobiliśmy się już z 60ciu kolejnych egzemplarzy! :) Marek i ja słuchamy zupełnie innej muzyki, ale to nie przeszkadza nam w rozwijaniu tej pasji wspólnie. Często zdarza się nam spędzać sobotnie popołudnia w... sklepach z muzyką. A dziś... taka promocja, 3 płyty za 5 euro, czy to nie brzmi pięknie? :) Dlaczego tak bardzo uwielbiamy albumy z muzyką? Bo muzyka ma dla nas wartość sentymentalną, dźwięki to dla nas wspomnienia dzieciństwa, młodości, i właściwie większości wydarzeń z naszego życia. Czym innym jest przechowywać muzykę  na komputerze, jako plik, a czym innym jest posiadać oryginalny album, który jest spójnym, namacalnym przekazem. Po dziś dzień w rodzinie Marka krąży historia, że zawsze gdy wybierał się na wagary, to kończyło się to tym, że spędzał ten dzień w empiku na dziale z muzyką... :) A ja? Całą swoją drogę do liceum, kiedy to dojeżdżałam do Poznania autobusami i tramwajami, spędziłam ze słuchawkami na uszach. Zostało mi to po dziś dzień. Lubię słuchać muzyki w aucie, rozbudza mnie to, dlatego od rana w drodze do pracy coś musi mi "brzęczeć". Zawsze, gdy ktoś z naszej dwójki obchodzi urodziny, czy nadarza się okazja, byśmy mogli się czymś wzajemnie obdarować... dajemy sobie właśnie płyty. Jesteśmy na tym punkcie zakręceni :) Moja kolekcja powiększyła się dziś m.in o album Madonny, Alanis Morisette, Mariah Carey, Sophie Ellis - Bextor a Marka o płytę Duran Duran, Morcheeby, Genesis oraz The Chemical Brothers! :)















Udało mi się także dzisiaj kupić sobie czajniczek do zaparzania herbaty... za 0,50 euro... 
Będzie idealny na jesienne wieczory... z muzyką :)


 Tak prezentują się nasze zdobycze... po 6 miesiącach w Niemczech...
Opowiedzcie mi także trochę o sobie, co Was w muzyce urzeka, czego ostatnio dużo słuchacie... co moglibyście mi polecić... co lubicie kolekcjonować... :)


28 komentarze:

  1. lubię takie miejsca

    zapraszam do mnie http://iamemilia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wybrałabym się na takie łowy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne i ciekawe z chęcią bym sobie coś kupiła, bo takie starsze rzeczy mają swój urok! :)

    Zapraszam w wolnej chwili.
    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. O jaa! Ale cudo. Jak ja kocham takie tajemnicze rzeczy z duszą, jeszcze sprzedawane na ulicy, w taki niekonwencjonalny sposób. W oczy rzuciła mi się także stylizacja Pani z drugiego zdjęcia. Brązowa sukienka pięknie podkreślająca talię i kapelutek. No cudnie! Zapraszam do mnie http://trochewiekszyciuszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ta Pani też przyciągnęła moją uwagę, szalenie stylowa, bardzo retro,czerwone usta :)

      dziękuję za komentarz, ja też uwielbiam rzeczy z duszą!

      Usuń
  5. Ale klimat! Uwielbiam takie imprezy! W ogóle mam barrdzo duży sentyment dla działalności ulicznej - wszystko co dzieje się na niej, może być stymulowane jej życiem mnie fascynuje. Zwłaszcza, gdy pokazujemy takimi inicjatywami jej nowe oblicze! Chętnie bym się wybrała na Grafflmarkt ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna kolekcja. i w ogóle rewelacyjny pomysł takich wyprzedaży, podejrzewam, że byłabym stałym bywalcem takich eventów. :)
    ja obecnie kolekcjonuję wrażenie i szczyty górskie należące do Korony Gór Polski. poza tym dość banalnie pocztówki z miejsc, w których byłam. :)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. wszelkie eventy uliczne mają w sobie coś magicznego! podobnie jak Baśka, chętnie bym się wybrała na Grafflmarkt :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana! napisałam tylko samą prawdę. :) co do dzisiejszego posta to masz dużo, dużo racji. muzyka, podobnie jak i zdjęcia, jest bardzo mocnym i trwałym nośnikiem naszych wszelkich wspomnień. to cudowne, że czasem wystarczy kilka dźwięków i wracasz do przeszłości. a podobno nie wynaleziono wehikułu czasu... :p te markty w Niemczech są przecudowne! zbiorowisko pięknych przedmiotów z duszą, magia. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. aha! zapomniałam dopisać, że to wspaniałe, że mimo różnych gustów, rozwijacie tą muzyczną pasję. godne podziwu! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U nas nazywa to się Flohmarkt albo Trödelmarkt.
    Muzyka to jest coś, co jest ze mną od zawsze. Ciągle jej słucham, jestem od niej uzależniona :)
    Ale nie kupuję CD, wolę gromadzić na komputerze :) A nowości kupuję przez Internet :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym się wybrała w takie miejsce.. Można tam znaleźć coś z "duszą".. Te latarenki przykuły moją uwagę :)
    Dzbanuszek mam od mamy-ma pewnie więcej lat niż ja i uwielbiam go!

    OdpowiedzUsuń
  12. taki trochę pchli targ :) ale uwielbiam takie imprezy, zawsze można coś świetnego wyszukać :)

    pozdrawiam mocno, ohkejti.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniale kochana!!

    Pozdrawiam,
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie targi. Bardzo ciekawe i oryginalne rzeczy można wtedy kupić :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie miejsca są bardzo klimatyczne - bosko :)
    Uwielbiam Twojego bloga ! :)
    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam więc będzie mi miło jeśli mnie odwiedzisz i może nawet ze mną zostaniesz :) Zapraszam http://fochzprzytupem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam takie koty drewniane w domu :) ładne zdjęcia w ogóle

    OdpowiedzUsuń
  17. jaaj! genialna sprawa! brakuje mi czegos takiego w Polsce:)

    OdpowiedzUsuń
  18. wspaniałe zdjęcia i wspaniały reportaż!

    OdpowiedzUsuń
  19. świetna fotorelacja

    zapraszam http://iamemilias.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. thanks gan this very useful information/ terimakasih gan informasi ini sangat bermanfaat

    Pengobatan maag kronis secara alami dan aman

    OdpowiedzUsuń
  21. informasi yang berguna sukses terus gan/ useful information success gan

    Obat tradisional sperma lemah

    OdpowiedzUsuń
  22. Very useful treatment information thank you gan
    Informasi pengobatan yang sangat bermanfaat terima kasih gan

    Obat untuk sperma yang lemah

    OdpowiedzUsuń
  23. o wow!! jakie cudowności!! szkoda że u nas czegoś takiego nie ma :( mega sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  24. content and writing articles that you create a very inspiring, incredible
    Cara Mengobati Diabetes Secara Efektif

    OdpowiedzUsuń